پاوربانک _ از گذشته تا به امروز چه تغییراتی داشته است؟

پاوربانک

مانند همه فناوری ها ، پاور بانک نیز با گذشت زمان  نیز از گذشته تا به امروز دچار تغییراتی زیادی  شده  است.  ظرف  ۱۵ سال گذشته ، پاوربانک از یک ترکیب ساده تبدیل به انواع  پیچیده تری شده اند که عملکردهای ویژه ی دیگری  مانند:  وای فای و چراغ قوه  LED پوشش میدهند . در این پست وبلاگ ، خواهیم دید که پاور بانک ها در طی این چند سال از کجا به کجارسیده اند. پس با ما همراه باشید تا شاهد تغییرو تحولات پاوربانک در طی این سالها باشید.

مرحله اولیه ظهور نخستین پاوربانکها

در سال ۲۰۰۱ ، مفهوم پاوربانک برای اولین بار توسط دانشجویی با چند باتری AA و مدار کنترل مونتاژ شد و به بازار آمد. و برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی الکترونیکی Consumer Electronics در لاس وگاس در سال ۲۰۰۱  به نمایش گذاشته شد. در آن زمان باتری اندازه و چرخه عمر کوتاهی داشت.

Huaqi   کسی بود که رسما اولین محصولات پاور بانک را در بازار عرضه کرد. در همین زمان ، بازار پاور بانک شروع  به رشد چشمگیری کرد و مارک های دیگری مانند Aigo و Anytone  راه خود را به بازار پیدا کردند. با گذشت زمان رقابت برندهای مختلف  در توسعه در باتری قابل استفاده ، IC ، مدار مدیریت و فن آوری های مرتبط باعث شد تا پاوربانک پیشرفته تر شود .

 پاوربانک و بازار در حال توسعه ۲۰۰۶-۲۰۰۹

در این زمان بود که تلفن های هوشمند در بازار محبوبیت خودشون پیدا کردند. در سال ۲۰۰۷ ، اپل آیفون را به بازار عرضه کرد ، طراحی محصول شیک و ویژگی های نرم افزاری قدرتمند آیفون بازار را با طوفان روبرو کرد. و تنها در چند سال ، آیفون به عنوان اولین مارک تلفن هوشمند ، برای ارسال به بازارهای جهانی رشد کرد.

 

پاوربانک

با وجود همه موارد فوق العاده ، آیفون از نظر ظرفیت باتری ضعیفی  داشت. باتری های لیتیوم داخلی آن معمولاً تنها چهار ساعت  شارژ در خود نگه میداشتند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای بانکهای برق همراه شد. بسیاری از تولید کنندگان مجاز و مارک های قدرتمند موبایل اپل که به دلیل تولید قدرت بسیار ویژه در زمینه آیفون / آی پد شناخته شدند ، شروع به ظهور  کرده و تقریبا در این دوره ۵۰ مارک پاور بانک به عرصه ظهور  آمد .

 پاوربانک و  بازار رو به رشد ۲۰۰۹-۲۰۱۲

در این دوره ، بازار پاوربانک  رشد چشمگیری کرد. بیش از ۵۰۰ مارک جدید بخشی از این صنعت شدند . تحقیقات و نوآوری های جدید در پاور بانک ها باعث شده این دستگاه در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا کند و شارژ تلفن های همراه آنها را در هر زمان و هر مکانی آسان کند.

امروزه ،  پاور بانکها هنوز هم طرفدار دارد و  بین برندهای  متفاوت رقابت زیادی برای فروش است در نتیجه  شما ادمنه انتخابی گسترده ای از  مارک های مختلف و گزینه های قدرمند را دارید. ویژگی مثل :دامنه ظرفیت از ۵۰۰ میلی آمپر ساعت تا بالاتر از ۲۰،۰۰۰Mah ، تعداد درگاه USB ، چراغ قوه ، WiFi ، لیتیوم-ION و باتری های لیتیوم-پلیمر ، چند کاربره تبدیل به ملاکهای انتخابی مشترین بازار پاوربانک شده است .

پاوربانک

همانطور که دیدید بازار پاور بانک با رشد بیش از ۵۰۰ برند در بازار بصورت نمایی رشد کرد. تحقیقات و نوآوری های جدید منجر به ایجاد بازار رقابتی در پاوربانک می شود و ما اکنون مارک های مختلف و گزینه های قدرتمندی را برای انتخاب داریم

 

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.مقاله بعدی در مورد پاوربانک شیائومی  و موادری که باید در موردش بدونید خواهد بود.

پاوربانک

خانم بهاره محرابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *